BartekTRAKER
Administrator

Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Krotoszyn Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:59, 14 Sie 2011 Temat postu: Dwa nowe modele autobusów na stulecie SCANI |
|
|
Debiut nowych modeli zbiega się z setną rocznicą produkcji autobusów przez Scanię. Jak poinformował Andrzej Jaworski, dyrektor działu autobusów w Scania Polska, autobusy Touring HD zostały jako jedyne wybrane przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych do obsługi polskiej Prezydencji w Unii Europejskiej. Sześć takich autobusów będzie wozić polityków w Polsce w okresie od czerwca do grudnia 2011 r. O ile wcześniej Scania współpracowała na zasadach partnerskich z producentami nadwozi to pod koniec ubiegłej dekady zaczęła mocnej koncentrować się na sprzedaży kompletnych autobusów. Kamieniem milowym w nowej strategii była premiera autobusu międzymiastowego Scania Touring w 2009 r. Zaprojektowany przez Scanię i produkowany we współpracy z chińskim producentem autobusów Higer model ma stanowić atrakcyjne połączenie jakości i ceny. Wkrótce po premierze do dwuosiowego modelu dołączył model trzyosiowy (2010 r.).
Szwedzki producent dostarcza podwozia do chińskiej fabryki, zlokalizowanej koło Szanghaju, gdzie są one zabudowywane. W przyszłości prawdopodobnie będą tam produkowane także inne modele Scanii.
Według dyr. Andrzeja Jaworskiego Touring nie będzie stanowił konkurencji dla Irizara I6, który jest autokarem turystycznym, przeznaczonym do luksusowych przewozów na długich trasach.
Trwa szkolenie mechaników, nowy model będzie mógł być obsługiwany w każdym większym serwisie Scanii w Polsce. Tak jak Irizar, objęty jest 12-miesięczną gwarancją (zespół napędowy 24 miesiące).
Wkrótce ma się pojawić mniejszy "brat" Touringa przeznaczony do przewozów podmiejskich i międzymiastowych na krótszych trasach. O ile Touring HD kosztuje prawie 200 tys. euro, to młodszy "brat" ma kosztować około 160 tys. euro.
Irizar - kolejna odsłona
Autokar Irizar sprzedawany jest w Polsce od 15 lat. Dotychczas nabywców znalazło ponad 300 egzemplarzy tego modelu. Jak poinformował Piotr Piskorek ze Scanii Polska, nowy model proponowany jest w pięciu wariantach długości i dwóch wysokości. W produkcji tego modelu zastosowano nową koncepcję budowy nadwozia, które składane jest z dwóch części - dolna, kratownicowa przygotowywana osobno, sięga do połowy okien (wcześniej całe nadwozie było konstrukcją kratownicową). Klimatyzację umieszczono bliżej przodu pojazdu, dzięki czemu można spodziewać się bardziej równomiernego schładzania wnętrza.
Dyrektor Andrzej Jaworski ujawnił, że Scania liczy na sprzedaż 20-30 sztuk autobusów Touring HD rocznie. Potencjalnymi klientami są firmy przejmujące w ramach prywatyzacji PKS-y. Duże firmy chcą mieć we flocie przynajmniej jeden luksusowy autobus międzymiastowy. Tymczasem średni wiek takich pojazdów będących w eksploatacji szacuje się nawet na 18-19 lat. W ostatnich latach sprzedaż nowych autobusów międzymiastowych była nikła, a więc przychodzi już czas na wymianę pojazdów i potencjał rynku staje się spory.
==============================================================================================
DANE TECHNICZNE SCANIA TOURING HD
Wymiary zewnętrzne: długość 12.000 lub 13.700 mm, szerokość 2.550 mm, wysokość 3.800 mm.Układ napędowy: silniki Scania DC13 XPI Euro 5 o mocy 400 KM lub 440 KM; skrzynie biegów Scania GR875R, GRS895R, GRSO895R ośmio- lub dwunastobiegowe z Opticruise. Zawieszenie: pneumatyczne ELC, przednia oś - niezależne, tylna oś - sztywny most napędowy, oś wleczona - sztywna belka (wersja 3-osiowa), regulowany poziom zawieszenia; przyklęk prawej strony pojazdu (opcja). Układ hamulcowy: pneumatyczny EBS z TC, ESP, tarcze na wszystkich kołach, retarder, hamulec wydechowy, przystankowy (opcja). Kabina kierowcy: fotel ISRI 6860 z pełną regulacją i ogrzewaniem, kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, opuszczana elektrycznie szyba boczna, opuszczane elektrycznie rolety przeciwsłoneczne, tempomat, mikrofon, lampka, kamera cofania. Kabina pasażerska: standardowo 49 lub 59 miejsc, fotele Vega z bezwładnościowymi pasami trzypunktowymi lub biodrowymi, tapicerka foteli tekstylna, tekstylno-skórzana lub skórzana, uchylne oparcia, podnóżki, siatki na prasę, uchwyty na kubki, podłokietniki od strony przejścia, indywidualne nawiewy i oświetlenie; toaleta, kuchnia pokładowa z lodówką; szyby przyciemniane; drzwi w układzie 1-1-0 sterowane pilotem lub z miejsca kierowcy, otwierane pneumatycznie; pojemność bagażnika głównego od 5,5 m sześc.; odtwarzacz CD, DVD, radio, wzmacniacz, monitory LCD; klimatyzacja dwustrefowa o mocy 38 kW; ogrzewanie postojowe Webasto DW300.
DANE TECHNICZNE IRIZAR I6:
Wymiary zewnętrzne: długość 12.000 lub 13.700 mm, szerokość 2.550 mm, wysokość 3.800 mm.Układ napędowy: silniki Scania DC13 XPI Euro 5 o mocy 400 KM lub 440 KM; skrzynie biegów Scania GR875R, GRS895R, GRSO895R ośmio- lub dwunastobiegowe z Opticruise. Zawieszenie: pneumatyczne ELC, przednia oś - niezależne, tylna oś - sztywny most napędowy, oś wleczona - sztywna belka (wersja 3-osiowa), regulowany poziom zawieszenia; przyklęk prawej strony pojazdu (opcja). Układ hamulcowy: pneumatyczny EBS z TC, ESP, tarcze na wszystkich kołach, retarder, hamulec wydechowy, przystankowy (opcja). Kabina kierowcy: fotel ISRI 6860 z pełną regulacją i ogrzewaniem, kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, opuszczana elektrycznie szyba boczna, opuszczane elektrycznie rolety przeciwsłoneczne, tempomat, mikrofon, lampka, kamera cofania. Kabina pasażerska: standardowo 49 lub 59 miejsc, fotele Vega z bezwładnościowymi pasami trzypunktowymi lub biodrowymi, tapicerka foteli tekstylna, tekstylno-skórzana lub skórzana, uchylne oparcia, podnóżki, siatki na prasę, uchwyty na kubki, podłokietniki od strony przejścia, indywidualne nawiewy i oświetlenie; toaleta, kuchnia pokładowa z lodówką; szyby przyciemniane; drzwi w układzie 1-1-0 sterowane pilotem lub z miejsca kierowcy, otwierane pneumatycznie; pojemność bagażnika głównego od 5,5 m sześc.; odtwarzacz CD, DVD, radio, wzmacniacz, monitory LCD; klimatyzacja dwustrefowa o mocy 38 kW; ogrzewanie postojowe Webasto DW300.
Zdjęcia:
[link widoczny dla zalogowanych]
Irizar I6 - na oryginalnym podwoziu Scanii
[link widoczny dla zalogowanych]
Nadwozie autobusu Touring HD zaprojektowano w Szwecji, nadając mu design charakterystyczny dla pojazdów ciężarowych Scanii
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BartekTRAKER dnia Wto 13:02, 16 Sie 2011, w całości zmieniany 3 razy |
|