BartekTRAKER
Administrator
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Krotoszyn Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:00, 28 Wrz 2011 Temat postu: Czy w mieście pojedziemy 30km/h? |
|
|
Parlament Europejski przyjął rezolucję mająca na celu poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Jedna z postulowanych zmian dotyczy ograniczenia prędkości w terenie zabudowanym.
W rezolucji przyjętej przez Parlament Europejski posłowie wzywają wprowadzenia obowiązku stosowania blokad antyalkoholowych w nowych samochodach oraz ograniczenia prędkości do 30 km/h w terenie zabudowanym.
Dodatkowo PE domaga się wprowadzenia w całej Europie zakazu produkcji, importu i dystrybucji systemów ostrzegających kierowców pojazdów przed kontrolami drogowymi (np. urządzeń ostrzegających przed radarami, laserowych urządzeń zakłócających lub systemów nawigacji z automatyczną zapowiedzią kontroli drogowej).
Najczęściej karane za prędkość ( zdjęcia: 10 ) Politycy postulują też opracowanie planu na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz zalecają harmonizację przepisów i znaków drogowych, zasad przeprowadzania kontroli technicznych pojazdów oraz ujednolicenia limitów zawartości alkoholu we krwi kierowców.
Celem przyświecającym posłom jest całkowite uniknięcie ofiar śmiertelnych w ruchu drogowym. Rezolucja przyjęta we wtorek przez Parlament wzywa do podjęcia działań mających na celu w latach 2010-2020 ograniczenie o połowę liczby śmiertelnych wypadków drogowych, zmniejszenia liczby ofiar z obrażeniami zagrażającymi życiu o 40 proc. i śmiertelności dzieci (do 14 lat) w wypadkach drogowych o 60 proc.
Jak "wkurzyć" innych kierowców? ( zdjęcia: 10 ) Parlament Europejski proponuje, aby Komisja powołała w trybie priorytetowym koordynatora UE ds. bezpieczeństwa w ruchu drogowym, którego zadaniem byłoby ułatwianie przygotowywania, wdrażania i egzekwowania strategii bezpieczeństwa ruchu drogowego.
W 2009 r. na europejskich drogach zginęło 35000 osób, a 1,5 miliona odniosło obrażenia, w tym również poważne, często prowadzące do kalectwa. Społeczne i gospodarcze koszty wynikające z wypadków drogowych są ogromne (ok. 130 mld euro w 2009 r.). Do tego dochodzi nieszczęście, żałoba bliskich, cierpienie rannych i dramatyczne chwile w życiu poszkodowanych. Liczba 35 000 ofiar śmiertelnych w ruchu drogowym odpowiada w ruchu lotniczym katastrofie ok. 250 średniej wielkości samolotów z kompletem pasażerów na pokładzie.
Przyjęta rezolucja nie ma jednak mocy prawnej, a za za bezpieczeństwo drogowe odpowiadają poszczególne kraje członkowskie UE.
Post został pochwalony 0 razy |
|